Nal-i Şerif (Kadem-i Şerif) Kabartma Yemen Akik Taşlı Yazı Gümüş Yüzük
Kadem-i Şerif Yazılı Yemen AKİK Taşlı yüzükleri ister kapıda ödeme isterseniz kredi karti ile alabilirsiniz.
- Ürün Özellikleri
- Ödeme Seçenekleri
- Teslimat ve İade Koşulları
- Yorumlar
-
Stok Kodu: DUA118 Metaryel: 925 Ayar Gümüş Boyut: mm Kullanılan TAŞ: Akik TAŞ Ağırlık: 12,44 gr (+/-1,5) Numaraya Göre Değişebilir. Garanti: Ürünümüz Garantili ve Sertifikalıdır. Ödeme Metodları: Havale - EFT / Kredi Karti (12 Taksıt) / Kapıda Ödeme / Mail Order / Western Union Kargo: Ücretsiz Kargo. Ürünler Özel kutu içerisinde Fatura ve Sertifikalı olarak, OSMANLI PAZAR güvencesi ile gönderilmektedir.Üzerinde ki Yazı: Nali ŞerifHazırlanış Süresi: 1-3 İş Günü İçerisindeÖzellikler: Size Özel Tamamı El İşçiliği olan bu ürüne istediğiniz hattı ve yazıyı yazdırabilirsiniz.
Kişiye Özel hazırlanan bu ürünleri OsmanlıPazar sayfasından iletişime geçerek kendinize özel olarak hazırlatabilirsiniz.
Dipnot: Bütün ürünlerimiz elde kazıma yöntemi ile oyularak yazılmaktadır. Dünyada çok az ustası olan bu işçilik değerli taşlara tek tek sanatını işlemektedir. Kazıma olan taşların altından taşın kendi rengi çıktığı için, taşla yazının ayırt edilebilmesi ve daha net okunması için oyulmuş yazılara boya sürülerek daha belirgin hale getiriliyor. Fakat doğal taşlar üzerinde yabancı hiç bir madde tutmadığı için bu boya zamanla silinmektedir. Kazıma yazılar asla silinmemekte olup boyasız da kullanımı uygundur.Daha fazla yazıların gözükmesini isteyen müşterilerimiz kırtasiyelerden boya kalemini temin edebilir. Dualı ve yazılı ürünlerin üzerindeki boyalar yazının önemini arttırmadığı için sadece görsel olarak tercih edilebilir. Müşterilerimizin bu durumu bilerek almasını önemle rica ediyoruz.
Nakş-ı Kadem-i Şerif Peygamberimiz Muhammed aleyhisselamın mübarek ayak izleri. Peygamber efendimizin bir mucizesi de yumuşak maddelere mesela kuma bastığı zaman ayak izlerinin belli olmaması fakat, taşa, sert maddelere bastığında izlerin çıkması idi. Mübarek ayağının bastığı ve iz bıraktığı bazı taş ve mermerler bir yadigar olarak asırlarca saklanmış elden ele emanet edilerek bereketlenilmiştir. Özellikle Müslüman devlet adamları, padişahlar bu kıymetli yadigarları önemli yerlerde özel muhafaza altına alarak, saklayıp, ziyaret etmişler ve ettirmişlerdir.
Nakş-ı kadem-i şeriflerden bilinen ve muhafaza edilenlerin en Ünlüları şunlardır:- 1. Hindistan'da Firuz Şah Tuğluk'un oğlu Feth Hanın türbesinde bulunan nakş-i kadem-i şerif.
- 2. Kahire'de Kayıtbay Türbesinde bulunan mübarek iki ayak izi.
- 3. Kahire'de asar-un-Nebi Camiindeki mübarek iki ayak izleri.
- 4. İstanbul'da, Halid bin Zeyd Ebu Eyyub-el-Ensari (Eyyub Sultan) Türbesinde mübarek sağ ayak izleri. Bu Nakş-i kadem-i Peygamberi, Birinci Mahmud Hanın emri ile 1734'te Saraydan türbeye getirilmiştir.
- 5. Birinci Abdülhamid Hanın türbesinde Yeni Cami tarafındaki duvarda dolap içinde muhafaza edilen iki ayak izleri.
- 6. Laleli'de Sultan Üçüncü Mustafa Hanın Türbesinde duvarda özel olarak yapılan dolap içinde muhafaza edilen taş üzerindeki iki mübarek ayak izleri.
- 7. İstanbul, Topkapı Sarayında Mukaddes Emanetler Dairesinde bulunan ayak izleri.
Topkapı Sarayı Hırka-ı Seadet dairesinde dördü taş, ikisi tuğla nevinden olmak üzere altı Nakş-ı kadem-i şerif mevcuttur. Bunlardan biri Peygamber efendimizin, Miraca çıkarken bastığı kayanın üzerine çıkan mübarek ayak izidir ki, Hırka-i Saadet odasında bir dolap içinde muhafaza edilmektedir. Resulullah efendimizin Miraca çıkarken bastıkları bu mübarek kayanın üzerine Kubbet-üs-Sahra adıyla bilinen bina inşa edilmiştir.Nakş-ı kadem-i şerifler, bulundukları yerlere intikal ettirilmeden önce asırlarca değişik yerlerde muhafaza edilmiştir. En son bugünkü yerlerine konmuştur. Bu şekilde nakledilerek gelmeyen ve bir taşı yontarak "kadem-i şerif” adını takıp, Peygamberin ayağının izidir, demek resimlere, putlara tapmak gibidir. Gerçek olan Nakş-ı kadem-i şerifler ise teberrüken ziyaret edilir.On üç yaşında tahta çıkan ve yirmi sekiz yaşında vefat eden Osmanlı Padişahı Birinci Sultan Ahmed İslamiyete ve Resulullah efendimize gönülden bağlı idi. Bahti mahlasıyla şiir de yazan Sultan Birinci Ahmed, Nakş-ı kadem-i şerif şeklinde murassa bir sorguç yaptırmış, ortasına da mavi mine üzerine altınla kendisine ait şu mısraları yazdırmıştı:N'ola tacım gibi başımda götürsem daim Kadem-i resmini ol hazret-i şah-ı Rüsülün Göl-i gülzar-ı nübüvvet o kadem sahibidir. Ahmeda durma yüzün sür kademine o gülün.Sultan Birinci Ahmed, cuma ve bayram günlerinde ve diğer mübarek günlerde başına bu sorgucu takardı.Ayıntablı Mehmed Münib Efendi, Sultan Birinci Abdülhamid Türbesindeki Nakş-ı kadem-i şerifin bulunuşunu ve türbeye konulmasını anlatan, asar-ul-Hikem fi Nakş-il Kadem adlı bir eser yazmıştır.Kadem-i Şerif'lerden biri de İstanbul'da Sultan I. Abdülhamid Türbesi'nde muhafaza ediliyor.YEMEN AKİK TAŞI
Taşların sırlı şahı, Ölümsüz Taş, ve Yemen Taşı adlarıyla şan bulmuştur.Akik , eski çağlardan beri süs eşyası, mücevher bazen de olumsuz enerjilere karşı koruyucu etmen olarak kullanılır. Bir merkezin çevresinde çeşitli renklerde halkalardan oluşmuş bir görünümdedir. Serttir ve renkli kısımları ışığı geçiren bir yapıya sahiptir.İsmini Sicilya'da bulunan Achates Nehri'nden almıştır. Agat ve Akit olarak ünlenen taşlar, kırmızı, gri, beyaz, mavi, kahverengi ve yeşil karışımı renklerdedir. Peygamber Efendimiz, akiktaşlı bir yüzüğü mühür olarak kullanmıştır.Akik taşına kimileri Ateş Taşı ya da Gezgin Taşı derler;- Caferi Sadık r.a şöyle buyurdu: Akik yüzük takmak berekettir, akik yüzük takan kişinin akıbeti güzel ve hayırlı olur. Akik yüzük takmak fakirliği, miskinliği ve nifakı yok eder. Akik yolculukta insanın emniyetini sağlar, akik takan perişanlık görmez ve işlerinin akıbeti hayra ulaşır.
- Hz. Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem, Hz. Ali k.v’ye hitaben şöyle buyurdu: Parmağına kızıl akik tak! Çünkü bu akik Allahu Teala’nın birliğine, benim nubuvvetime, senin ve evlatlarının velayetine ve imametine, senin dostlarının cennette ve şialarının Firdevs cennetinde oluşuna şehadet etmiştir.